Teabagging Obama

woensdag 15 april 2009 ·

Beelden van een van de 700 protestbijeenkomsten tegen belastingplannen van de regering Obama.
Het is vandaag in de VS de dag dat de belastingaangifte binnen moet zijn.
Vandaar.
Als symbool van de protesten is het theezakje gekozen.
Ik geloof vanwege The Boston Tea Party in 1773.
Dat was ook een protest, maar dan tegen de Engelsen.
Teabagging Obama heet de campagne daarom.
En da's een beetje vreemde naam.
Want teabagging staat in de Amerikaanse Urban Dictionary al jaren voor iets heel anders.
Dat weet zelfs Spuiten&Slikken.



De organisatoren wilden vandaag 1 miljoen theezakjes in de Potomac River in Washington gooien.
Maar dat is vanwege het milieu verboden.
Nu komen de zakjes op Lafayette Square te liggen.
Maar of het er een miljoen worden is zeer de vraag.

Washington Post: Protesters Plan Two Tea Parties in Washington
Fox News: Thousands of Anti-Tax 'Tea Party' Protesters

De nogal rechtse Washington Post en het nog rechtsere Fox News behoren tot de weinige media die berichten over Teabagging Obama. De linkse Huffington Post maakt de protesten vooral belachelijk.

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II