Ruination Day

woensdag 15 april 2009 ·

Voor het vorige stukje was ik net op zoek naar info over The Boston Tea Party. Ik dacht dat die mischien in 1773 op 15 april was geweest.
Dat bleek niet het geval.
15 april is wel de dag waarop in 1912 de Titanic zonk na een botsing met een ijsberg, op 14 april
15 april is ook de dag waarop in 1865 Abe Lincoln stierf na botsing met een kogel, op 14 april .
En 14 april 1935 was Black Sunday , de dag van de grote storm tijdens de Dust Bowl.
En treinmachinist Casey Jones stierf in 1900 een heldendood.
Ook ongeveer op 14 april. Ruination Day dus.


Gillian Welch - April The 14th (Part 1)

Gillian Welsh bezong April the 14th zelfs twee maal.

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II