The L Magazine: On the Alluring Art of the Follow Shot

woensdag 3 juni 2009 ·

Leuke clip bij een verhaal op de website van The L Magazine.
Da's een hip uitgaans- en cultuurblad uit New York.

Matt Zoller Seitz schrijft over filmscenes waarin de camera het filmkarakter achterna loopt, glijdt, rijdt of rent.
Volgens Zoller Seitz creëert de regisseur zo een optimale betrokkenheid van de kijker.
Je ervaart de omgeving bijna net zo als de filmacteur dat doet.
Zonder dat je als kijker helemaal wordt verplaatst in de point of view van het karakter.
Of zoiets.
Lees dat 'essay' dan ook gewoon zelf!
The L Magazine: On the Creepy Alluring Art of the Follow Shot

Zoller Seitz heeft uit zijn verzameling follow shots een aardige filmquiz gemonteerd.
Hoeveel fragmenten herken je?
De antwoorden volgen aan het eind van de verzameling.
Daardoor weet ik dat ik niet verder kwam dan 19 van de 51.

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II