Gawker: Bill O'Reilly's Holy War Against George Tiller

dinsdag 2 juni 2009 ·

In de zwaar onderschatte film The King Fisher van Terry Gilliam speelt Jeff Bridges een voormalige radiopresentator.
De presentator kreeg ooit in zijn radioshow een gek aan de telefoon.
De gek dreigde elitaire yuppen te vermoorden.
'Moet je vooral doen!', riep de presentator.
Dus schoot de gek zijn geweer leeg in een yuppenrestaurant.
Einde radiocarrière, begin van de film.

Ik moest aan die film denken toen ik net deze beelden van Bill O'Reilly zag.



De Dr. Tiller die O'Reilly van barbarij beticht is de abortusarts die afgelopen zondag werd doodgeschoten.
Door een christenterrorist.
O'Reilly noemde Dr. Tiller de afgelopen vier jaar 29 maal ‘Tiller the Killer’ of massamoordenaar of barbaar of nazi of 'een moordenaar van duizenden' of 'de aanrichter van een slachtpartij'.
Had hem ook al gewaarschuwd dat 'de dag des oordeels' nabij was.

Ik ben bang dat de moord op Dr. Tiller niet O'Reilly's 'King Fisher-moment' zal zijn.
Maar het zou mooi zijn als Tillers familie O'Reilly aanklaagt wegens dood door schuld.
De onvolprezen Keith Olbermann zei het gisteravond zo:



Gawker: Bill O'Reilly's Holy War Against George Tiller

UPDATE: En hoe reageerde O'Reilly zelf op de moord op Tiller?
Uit de O'Reilly Factor van gisteravond: "...it is clear that the far left is exploiting, exploiting the death of Dr. Tiller. Those vicious individuals want to stifle any criticism of people like Tiller. That and hating Fox News is the real agenda here. ...if these people were so compassionate, so very compassionate, so concerned for the rights and welfare of others, maybe they might have written something--one thing--about the 60,000 fetuses who will never become American citizens."

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II