Liedjeskrant

donderdag 14 mei 2009 ·

http://www.editorsweblog.org/analysis/nrc.next%20frontpage%20pic.jpg nrc.next heeft vandaag als extraatje onder ieder (!) artikel een icoon van een muzieknoot.
En de titel van een liedje, of song, of chanson.
"Waarom? Gewoon, omdat we dat leuk vonden. Eén keer een krant met een soundtrack.
De aanleiding? Nou, als we dan een liedjeskrant willen maken is de halve finale van het Eurovisie Songfestival een goede aanleiding."

Uiteraard heeft ieder artikel een passend nummer.
Dus staat er bij het berichtje over een ontdekking van fraude met beleggingen 'Pyramid Song' van Radiohead.
En bij een interview met banendokter Hans de Boer over jeugdwerkloosheid 'Carreer Opportunities' van The Clash


En bij de rubriek Correcties & Aanvullingen: 'Het Spijt Me', van Anita Meyer.

Op de website van nrc.next staan links naar (bijna) alle liedjes.

UPDATE:
De samensteller van de enige echte Liedjeskrant vindt het idee van nrc.next weinig origineel.

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II