Al Franken bijna senator, maar nog niet helemaal

woensdag 1 april 2009 ·

Norm Coleman and Al FrankenHet is al weer vier maanden geleden dat er in de VS verkiezingen waren.
Maar nog altijd wordt er om één senaatszetel gestreden. Die van Minnesota.
Na een telling, een hertelling, een eerste rechtzaak en een hoger beroep probeert de nipt verslagen senator Norm Coleman (R) nog altijd zijn zetel terug te krijgen van de nog altijd niet beëdigde senator Al Franken (D). De afgelopen zeven weken bestudeerden drie rechters van het Supreme Court van Minnesota 19.181 pagina's processtukken, bekeken 1.717 bewijsstukken en hoorden 142 getuigen.
Die miljoenen verslindende exercitie leidt er nu toe dat er nog één laatste hertelling gaat komen.
Zo'n 400 per post uitgebrachte stemmen worden nog een keer nauwkeurig bestudeerd.
Al Franken heeft nu nog een voorsprong van 225 stemmen.
En Coleman heeft al aangekondigd beroep aan te tekenen.
Als de hertelling niet tot gewenst resultaat leidt.

Court leaves Coleman with little hope - Politico.com

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II