Seymour Hersh over bendeleider Cheney

woensdag 18 maart 2009 ·

Seymour HershJournalist Seymour Hersh beweerde vorige week dat ex-veepee Dick Cheney betrokken was bij operaties om hooggeplaatsten in het buitenland om te leggen.
Dat klinkt nogal over de top, maar Hersh is niet zomaar een journalist.
Hij was het die in 1968 het bloedbad in My Lai (Vietnam) onthulde.
Het gedrag van Amerikaanse militairen in de Iraakse Abu Ghraib-gevangenis kwam via hem naar buiten.
Hersh zegt nu dat vanuit het kantoor van Cheney een geheime CIA-sectie werd geleid met vergaande bevoegdheden.
Die JSOC zou nog steeds bestaan en is aan niemand verantwoording schuldig.

In Alternet een deel van het gesprek met Hersh op de Universiteit van Minnesota.
Daar ook een link naar een nog langer verslag.

Seymour Hersh: 'Executive Assassination Ring' Reported Directly to Cheney Office | AlterNet

En hier een mp3 van de avond met Seymour Hersh in Minnesota

UPDATE: De CIA ontkent

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II