Churchill deed het anders dan Cheney

donderdag 30 april 2009 ·

Winston_Churchill_walks_through_the_ruins_of_Coventry_Cathedral

Ex-vice-president Cheney zei onlangs dat door 'enhanced interrogation' aanslagen op de VS zijn voorkomen.

Toen Barack Obama vannacht werd gevraagd naar zijn beslissing om waterboarding en andere martelingen in Abu Graib te verbieden, verwees hij naar een artikel dat hij had gelezen over Groot-Brittannië in de Tweede Wereldoorlog.
Londen werd dagelijks gebombardeerd, het hele Britse volk leed onder de Duitse dreiging, maar premier Churchill verbood toen expliciet het martelen van Duitse krijgsgevangenen.

Dat artikel moet wel dit stuk in The Daily Dish weblog van Andrew Sullivan in The Atlantic zijn geweest.
We hopen dat Obama ook de laatste regels van dat artikel heeft gelezen: "Torture is the weapon of cowards and bullies and monsters. Cheney is all three. Prosecute him."

The Daily Dish: Churchill vs Cheney By Andrew Sullivan

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II