Aan de spaanders herkent men de timmerman

donderdag 5 maart 2009 ·

Een paar jaar geleden las ik voor een installatie (een vlag, een geënsceneerde foto en een geluidsband) van de Amsterdamse kunstenaar Cindy Moorman een toespraak voor. Een fascinerende tekst was dat, waarin de spreker een groep mensen opriep zich na een moeilijke tijd achter een gemeenschappelijk ideaal te scharen.
de kijkkasten cindy moormanDe rol van de gemeenschap op het individu en van het individu op de gemeenschap is de rode draad in het werk van Moorman.
Vandaag meldt Cindy's nieuwsbrief dat ze haar website opnieuw heeft vormgegeven.
Met foto's, geluids- en videofragmenten.

Aan de spaanders herkent men de timmerman (punt nl)

0 reacties:

Over deze blog

Deze blog is vooral voor het bewaren van links.
Naar artikelen die ik las.
Of naar artikelen die ik nog eens wil lézen.
Of naar artikelen die ik nóg eens wil lezen.
Of links naar sites die ik wil onthouden.

Echt zo'n 'weinig-eigen-inhoud'- blog.
Denk ik.
Hoewel dat wel steeds meer wordt.

Lees ook de andere blog van pmlgrn, geheel gewijd aan de uitbraak van de Mexicaanse Griep.



Stats

Stats II